۲۷ دی ۱۳۹۰، ۲۰:۵۹
کد خبر: 30770177
T T
۰ نفر

تهران - سخنگوي شوراي نگهبان گفت: نتايج رسيدگي به شكايات داوطلبان نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، اول بهمن ماه به فرمانداري‌هاي حوزه‌هاي انتخابيه اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان؛ دكتر 'عباسعلی كدخدایی' سه شنبه شب با بیان اینكه بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی پایان یافته است، افزود: كسانی كه درخصوص نظر این هیات‌ها شكایت و اعتراض داشتند می‌توانستند از 24 دی ماه به مدت چهار روز، شكایت خود را به هیات‌های نظارت استانی اعلام كنند.

وی با اشاره اینكه هیات‌های استانی و مركزی نظارت بر انتخابات از 25 دی تا یكم بهمن ماه فرصت رسیدگی و اعلام نتایج شكایات داوطلبان نمایندگی مجلس نهم به فرمانداری‌ها را دارند، گفت: كسانی كه صلاحیتشان تایید نشده باشد، می توانند براساس تبصره 3 ماده52 قانون انتخابات، اعتراض خود را از دوم تا 21 بهمن ماه به شورای نگهبان اعلام كنند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: پس از این مرحله نیز داوطلبان معترض می‌توانند در دو مرحله دیگر درخواست بررسی صلاحیتشان را مطرح كنند.

كدخدایی به داوطلبان و مردم این اطمینان را داد كه هیات مركزی و هیات‌های استانی نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی وظایف قانونی خود را به بهترین نحو انجام خواهند داد و به شكایت‌ها به طور دقیق و بر وفق قانون رسیدگی خواهند كرد.

** شبد** 3404
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست